Inovāciju programmas ideju un projektu pieteikumu vērtēšanas kritēriji
Šo kritēriju izveides
mērķis ir izvērtēt dalībnieku pieteikumus, no kuriem atlasīt 5-10 dalībniekus,
kurus uzaicināt dalībai Sudraba laboratorijas Inovāciju programmā.
Obligātās prasības
pieteicējiem:
- Pieteikties
var jebkāda veida juridiska organizācija vai privātpersona;
- Personai
vai komandai ir biznesa ideja vai inovatīva projekta ideja vai sociālās inovācijas
ideja;
- Ideja
ir attiecināma uz sudraba ekonomiku;
- Ideja
ir saistīta ar vienu no viedās specializācijas prioritātēm Latvijā - informācijas,
komunikācijas, veselības, sadzīves, kā arī citām senioru ekonomikas sadaļām;
- Ideja
nedrīkst pārkāpt ES noteikumus par uzņēmējdarbības atbalstu (balstoties uz ES
Komisijas regulu Nr 1407/2013 - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32013R1407)
Ja pieteicējs kvalificējas obligātajām prasībām (1-5), tad viņš/-a tiek
ielūgts/-a uz uzstāšanās sesiju, kas tiks izvērtēta, balstoties uz kvalitatīvajiem
kritērijiem. Līdz 10 visaugstāk novērtētajiem
dalībniekiem tiks apstiprināti dalībai programmā.
Uzstāšanās sesija
Pieteicējiem jāsagatavo 5 minūšu prezentācija par viņu projektu/ideju,
iepriekš iepazīstoties ar kritērijiem, kuri tiks vērtēti.
Izvērtēšanas komisija
Komisijā ir vismaz 4 locekļi, kuri pārstāv Sudraba laboratorijas inovāciju
ekosistēmas četrus virzienus – biznesa, pētniecības, valsts/pašvaldības un
sabiedrisko.
Kvalitatīvie kritēriji:
- Pieteikums un vispārējā prezentācijas struktūra. Prezentācijai jābūt labi veidotai un jāsatur
pietiekami aptverošu informāciju, lai varētu novērtēt pieteicēja projektu. Kritērija
koeficients – 0,3
- Komandas kvalitāte un uzņēmējdarbības aspekts. Motivācija, apņemšanās un mērķtiecība. Gatavība un
spēja uzklausīt, mācīties no mentoriem/treneriem. Kompetenču loks (gan
tehniskās, gan biznesa iemaņas). Kritērija koeficients – 0,2
- Produkta vai tehnoloģijas inovācija. Jādemonstrē idejas jauninājums, inovācijas iespēja.
Inovācija tiek definēta kā jauns produkts vai ideja vai jau eksistējoša
produkta pārveidošana/adaptācija, lai to lietotu jaunā veidā vai tas būtu
pielāgots jaunam tirgum. Vai esat padomājuši par savas idejas intelektuālā
īpašuma tiesību aizsardzību? Kritērija
koeficients – 0,25
- Tirgus potenciāls. Kāda
problēma tiks risināta vai kādas iespējas tiks radītas? Kur ir tirgus, tā sagaidāmais
lielums un plānotais ģeogrāfiskais aptvērums. Vērtības piedāvājums un
konkurētspējas priekšrocības. Kritērija
koeficients – 0,25
Katrs kritērijs tiek vērtēts 10 punktu skalā no 1
(zemākais) līdz 10 (augstākais) un reizināts ar kritērija koeficientu. Kopējais
pieteikuma vērtējums sastāda summārās vērtības no visiem 4 kritērijiem.